19 Şubat 2012 Pazar

Selanik, City Break 2 - 24 Temmuz 2011

Ertesi gün kahvaltımızı yapıp duşumuzu aldıktan sonra çıkıyoruz. Bugünkü hedef Ege sahilleri. Gideceğimiz sahil yaklaşık 1-1,5 saat uzakta. Otobüs durağına gidiyoruz. Hemen durağın yanındaki büfeden biletlerimizi 0,6 Euro ya aldıktan sonra otobüsümüzü bekliyoruz. 15-20 dk lık bir yolculuğun ardından asıl otobüse bineceğimiz aktarma istasyonu tarzında bir yere geliyoruz. Buradan da biletleri aldıktan sonra   Kallikratia otobüsüne biniyoruz. Arka koltuğumuzda da orta yaş üzeri bir Türk çift var. Ve otobüs hareket ediyor. Selanik'ten uzaklaşıyoruz. Yaklaşık 45 dk sürüyor varmamız. Burası deniz kenarında turistik bir kasaba. Yunanistan'ın meşhur Halkidiki yarımadasında bulunan şirin bir yer. Bu yarımadada birden fazla turistik kasaba ve mükemmel sahiller var. Selanik civarındakilerin sıklıkla rağbet ettikleri bir bölge. Bir deniz kasabasının olmazsa olmazı olan dinginliği tüm ruhunuzla hissediyorsunuz.

Burada deniz ve güneşin tadını çıkarıyoruz. 2-3 saat sonra buradan ayrılıyoruz. Biraz etrafta dolaştıktan sonra akşam arabasına son anda ancak yetişebiliyoruz. Otobüste fazla turist olmayınca hemen dikkat çekiyoruz. Ama inanın Yunanistan'da kendimi hiç de yabancı bir ülkedeymişim gibi hissetmiyorum. Doğrusu biraz hızlı geçtim ama bugün baya yorulduk; deniz yorgunluğu tabi. Hava karardıktan sonra Selanik'e varıyoruz. Aristo meydanına yakın bir yerde bir pizzacıya girip akşam yemeğimizi yiyoruz. Sahilde son bir kere daha dolaşmak lazım tabi. Bilirsiniz ya sıcak Ege akşamlarında püfür püfür denizden esen rüzgarı teninizde hissetmeyi ve bu tarif edilmez hazzı denizin laciverdimsi rengine ve ufuklara bakarak yaşamayı. Bu ruh halinin doruklarındayım sanki. O an sahildeki yarım saatlik yürüyüşüm o kadar keyifli ki. Fakat artık acele etmek gerekiyor. Dönüş yolculuğuna fazla zaman kalmadı. Otele dönüp çantalarımızı alıp çıkıyoruz ve Selanik'e ilk ayak bastığımız yere doğru gidiyoruz. Burada çift katlı dönüş otobüsümüz bizi bekliyor.  Doğrusu hafta sonu için çok keyifli bir seyahat oldu. Cuma günü iş çıkışı gidip pazartesiye kadar kısa fakat keyifli bir tatil için güzel bir destinasyon Selanik. Gitmeyenlere kesinlikle tavsiye ederim.